Παρασκευή 3 Μαΐου 2024

GORDON LIGHTFOOT (17 Νοεμβρίου 1938 Orillia Καναδάς - 1 Μαΐου 2023) - Καναδός τραγουδοποιός ένας από τους σημαντικότερους folk rock

 

Ο Gordon Lightfoot υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους folk rock τραγουδοποιούς, με μεγάλες επιτυχίες και προσωπικό ύφος που επηρέασε πολλούς κατοπινούς του.

Οι μεγάλες του στιγμές είναι από τα τέλη της δεκαετίας του ’60 μέχρι και τα μισά της επόμενης. Παρόλα αυτά μέχρι και το φινάλε του παρέμενε ενεργός παρότι αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας απ’ το ξεκίνημα της νέας χιλιετίας.

Αθάνατες στιγμές του τα "If You Could Read My Mind", "The Wreck Of The Edmund Fitzgerald", "Sundown", "Carefree Highway", "Minstral Of The Dawn", "Rainy Day People", "Early Morning Rain", "For Lovin' Me", "Ribbon of Darkness" κ.ά.

Τα τραγούδια του προσέγγισαν κορυφαίοι καλλιτέχνες, όπως οι Bob Dylan, Elvis Presley, Jerry Lee Lewis, Harry Belafonte, Johnny Cash, Judy Collins, Neil Young, Eric Clapton, John Mellencamp, Glen Campbell, The Grateful Dead, Nico, Paul Weller, The Replacements, Jim Croce και όχι μόνο.

Ειδικά το "If You Could Read My Mind" διασκευάστηκε περισσότερες από 100 φορές…

ΒΙΝΤΕΟ.

 If You Could Read My Mind

Αν μπορούσες να διαβάσεις το μυαλό μου, αγάπη μου

If you could read my mind, love

 

Τι ιστορία θα μπορούσαν να πουν οι σκέψεις μου

What a tale my thoughts could tell

 

Σαν μια παλιά ταινία

Just like an old time movie

 

«Σχετικά με ένα φάντασμα από ένα πηγάδι ευχών

'Bout a ghost from a wishing well

 

Σε ένα κάστρο σκοτεινό ή ένα φρούριο ισχυρό

In a castle dark or a fortress strong

 

Με αλυσίδες στα πόδια μου

With chains upon my feet

 

Ξέρεις ότι το φάντασμα είμαι εγώ

You know that ghost is me

 

Και δεν θα απελευθερωθώ ποτέ

And I will never be set free

 

Όσο είμαι φάντασμα, δεν μπορείς να δεις

As long as I am a ghost, you can't see

Αν μπορούσα να διαβάσω το μυαλό σου, αγάπη μου

If I could read your mind, love

 

Τι ιστορία θα μπορούσαν να πουν οι σκέψεις σου

What a tale your thoughts could tell

 

Σαν ένα χαρτόδετο μυθιστόρημα

Just like a paperback novel

 

Το είδος που πουλάει το φαρμακείο

The kind the drugstore sells

 

Όταν φτάσεις στο σημείο που έρχονται οι στενοχώριες

When you reach the part where the heartaches come

 

Ο ήρωας θα ήμουν εγώ

The hero would be me

 

Όμως οι ήρωες συχνά αποτυγχάνουν

But heroes often fail

 

Και δεν θα ξαναδιαβάσεις αυτό το βιβλίο

And you won't read that book again

 

Γιατί το τέλος είναι πολύ δύσκολο

Because the ending's just too hard to take

Θα έφευγα σαν σταρ του σινεμά

I'd walk away like a movie star

 

Ποιος καίγεται σε σενάριο τριών κατευθύνσεων

Who gets burned in a three way script

 

Μπείτε στο νούμερο δύο, μια ταινία βασίλισσα για να παίξει τη σκηνή

Enter number two, a movie queen to play the scene

 

Να βγάζω όλα τα καλά πράγματα μέσα μου

Of bringing all the good things out in me

 

Αλλά προς το παρόν, αγάπη, ας είμαστε αληθινοί

But for now, love, let's be real

Ποτέ δεν πίστευα ότι θα μπορούσα να ενεργήσω με αυτόν τον τρόπο

I never thought I could act this way

 

Και πρέπει να πω ότι απλά δεν το καταλαβαίνω

And I've got to say that I just don't get it

 

Δεν ξέρω πού κάναμε λάθος

I don't know where we went wrong

 

Αλλά το συναίσθημα έχει φύγει και δεν μπορώ να το ανακτήσω

But the feeling's gone and I just can't get it back

Αν μπορούσες να διαβάσεις το μυαλό μου, αγάπη μου

If you could read my mind, love

 

Τι ιστορία θα μπορούσαν να πουν οι σκέψεις μου

What a tale my thoughts could tell

 

Σαν μια παλιά ταινία

Just like an old time movie

 

«Σχετικά με ένα φάντασμα από ένα πηγάδι ευχών

'Bout a ghost from a wishing well

 

Σε ένα κάστρο σκοτεινό ή ένα φρούριο ισχυρό

In a castle dark or a fortress strong

 

Με αλυσίδες στα πόδια μου

With chains upon my feet

 

Αλλά οι ιστορίες πάντα τελειώνουν

But stories always end

 

Κι αν διαβάζεις ανάμεσα στις γραμμές

And if you read between the lines

 

Θα ξέρετε ότι απλώς προσπαθώ να καταλάβω

You'll know that I'm just trying to understand

 

Τα συναισθήματα που σου λείπουν

The feelings that you lack

Ποτέ δεν πίστευα ότι θα μπορούσα να νιώσω έτσι

I never thought I could feel this way

 

Και πρέπει να πω ότι απλά δεν το καταλαβαίνω

And I've got to say that I just don't get it

 

Δεν ξέρω πού κάναμε λάθος

I don't know where we went wrong

 

Αλλά το συναίσθημα έχει φύγει

But the feeling's gone

 

Και απλά δεν μπορώ να το πάρω πίσω

And I just can't get it back


 

 ΠΗΓΕΣ. 1. youtube.com

            2. wikipedia.org

            3. google.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου